PETER VON KANT

PETER VON KANT 16 EYLÜL’DE BAŞKA SİNEMA’DA

François Ozon, Fassbinder’in kamera önünde yalnızca kadınların göründüğü 1972 yapımı dramı Petra von Kant’ın Acı Gözyaşları’nı “acı gözyaşlarını” çıkararak ve cinsiyetleri ters çevirerek baştan yaratıyor. 2022 Berlin Film Festivali’nin açılış filmi Peter von Kant’ta Petra, Fassbinder’i epeyce andıran başarılı, ünlü film yönetmeni Peter olmuştur. Peter, sürekli kötü davranıp küçük düşürmekten zevk aldığı sessiz asistanı Karl ile birlikte yaşamaktadır. Büyük aktris Sidonie’nin ona tanıştırdığı yakışıklı genç Amir’e âşık olur. Amir’e birlikte yaşamayı ve sinema dünyasına girmesi için yardım etmeyi teklif eder. François Ozon’un 2000’de ün kazanmasını sağlayan Gouttes d’eau sur pierres brulantes / Kızgın Taşlara Düşen Su Damlaları, Rainer Werner Fassbinder’in bir oyununun uyarlamasıydı. Takıntı, aşağılama, ilham, ün, baştan çıkarma ve yalnızlığı ele alan Peter von Kant da Fassbinder’e renkli, oyuncaklı ve eğlenceli bir saygı duruşu niteliğinde.

“PETER VON KANT” yazısını okumaya devam et

Yüzleşme – By The Grace of God

Sinopsis: François Ozon’un Şubat ayında Berlin Film Festivali’nde ana yarışmada dünya prömiyerini yapan son filmi, Katolik ruhbanlarının pedofili vakalarına kurbanların açısından bakan şefkatli ve güçlü bir dram. Yüzleşme, günümüzde, üç yetişkin adamı izliyor: Alexandre, François ve Gilles. Çocukluklarında kendilerini taciz eden rahibin hâlâ çocuklarla çalıştığını ve kiliseden uyarı bile almadığını öğrenen bu üç yaralı ruh kendi anılarının da yüzeye çıkmasıyla “suskunluğun yükü”nden kurtulmaya karar veriyorlar. Gerçek bir vakadan esinlenen ve Ozon’un en iyi filmlerinden biri olarak övülen Yüzleşme, travma ve cesaret konularını titizlikle ve büyük bir hassasiyetle ele alıyor.

“Yüzleşme – By The Grace of God” yazısını okumaya devam et

Velayet – Custody

VELAYET – CUSTODY 

23 MART 2018

Kısa filmi ile Oscar’a aday olan ve VELAYET ile Venedik’ten En İyi Yönetmen ve En İyi İlk Film ödülleri dahil birçok festivalde ödüle layık görülen genç yönetmen Xavier Legrand’dan muhteşem bir ilk film.

VELAYET, annesiyle babası arasında kalan bir çocuğun var olma mücadelesini, izleyiciyi adeta bir gerilim hattı üstünde bırakarak anlatıyor.

Konu: Miriam ve Antoine Besson çifti boşanmıştır ancak çocuklarının velayeti ile ilgili anlaşmazlıklar devam etmektedir. Miriam, kocasının şiddete meyilli olduğunu iddia ederek oğulları Julien’in velayetini almak ister. Antoine ise baba olarak hor görüldüğünü, çocuklarından uzaklaştırıldığını iddia edip karşı tarafı suçlar.

Ayrılığı hazmedememiş, intikam peşindeki babasıyla; yaralı ve yorgun annesi arasında kalan Julien, küçük yaşında kendini içinde bulduğu bu psikolojik savaştan en az hasarla kurtulmaya çalışacaktır. “Velayet – Custody” yazısını okumaya devam et

İntikam Peşinde – Ablations

İntikam Peşinde
(Ablations)

Konu: Başrollerinde Inglorious Bastards filmi ile En Çarpıcı Performans Ödülleri sahibi Denis Menochet ve Berlin Film Festivali En Yetenekli Kadın Oyuncu Gümüş Ayı Ödüllü Virginie Ledoyen’in bulunduğu Ablation gergin ve aksiyon dolu bir hikâyeye sahip.

Bir adam geceden kalmış bir şekilde boş bir arazide şafağa karşı uyanır. Oteline geri döndüğünde sırtındaki dikiş izlerini fark eder. Şimdiki mesleği cerrahlık olan eski metresi böbreğini çaldırmış olabileceğini söyler. Bunu yapanları bulmak ve intikamını almak ister ki bu yolda her şeyini feda etmeye hazırdır. Başta işini olmak üzere tüm hayatını bu suça odaklar… “İntikam Peşinde – Ablations” yazısını okumaya devam et

Evde – Dans La Maison – In The House

THE HOUSE – EVDE

Konu: Sınıfın en arka sırasında oturan ve ilk bakışta kimsenin dikkatini çekmeyen Claude’un yaşıtlarının çok üzerinde bir gözlem gücü ve yazım yeteneği vardır. Uzun yıllardır edebiyat öğretmenliği yapmakta olan ve yeni nesle karşı inancı günden güne tükenmekte olan edebiyat öğretmeni Germain verdiği kompozisyon ödevlerinden birisinde, Claude’daki sıradışı cevheri fark eder. Claude, sınıftaki arkadaşı Rapha’nın ailesi ile ilgili mahrem bilgileri de içeren etkileyici bir kompozisyon yazmıştır. Kompozisyonun içeriği ile ilgili olarak ahlaki ikileme düşen Germain, Claude’un yeteneğini geliştirmek için onu desteklemeye karar verir. “Evde – Dans La Maison – In The House” yazısını okumaya devam et