Sesime Gel – Were Dengê Min

SESİME GEL / WERE DENGÊ MIN

60 yaşındaki Berfe ve 8 yaşındaki torunu Jiyan’ın yaşadığı köyün bütün erkekleri silah sakladıkları iddiasıyla bir jandarma baskını sonucu tutuklanır. Aileleri bu silahları teslim edene kadar serbest bırakılmayacaklardır. Berfe’nin oğlu, Jiyan’ın babası Temo da tutuklananlar arasındadır. Fakat bu iki kadın için önemli bir sorun vardır; ortada silah yoktur, en azından onların bildiği bir yerde. Büyüyen bir çaresizlik içerisinde Berfe ve Jiyan bir silah bulmak ve karşılığında Temo’yu kurtarmak için yollara düşmeye karar verirler. “Derdim Türkiye’nin yakın tarihinde olan biten hakkında keskin politik bir tavır sergilemek değil, çünkü böyle çatışmaların iki taraf için de ne kadar acıya ve kayba yol açtığını hepimiz biliyoruz. “Sesime Gel – Were Dengê Min” yazısını okumaya devam et

F Tipi Film

F TİPİ FİLM

GRUP YORUM’UN YAPIM KOORDİNATÖRLÜĞÜ İLE F TİPİ HAPİSHANELER’İN FİLMİ ÇEKİLDİ

F Tipi Hapishaneler, 19 Aralık 2001’de devrimci tutsakların kaldığı tüm hapishanelere aynı anda yapılan operasyonla açılmıştı. Bu öyle bir operasyondu ki, adına ‘Hayata Dönüş’ denilmiş ama sonucunda 28 devrimci tutsak kurşunlarla, dövülerek ya da diri diri yakılarak hayatını kaybetmiş, yüzlercesi de ağır yaralanmıştı. Ve kan revan içinde sağ kalan tutsaklar, karga tulumba bu ‘yeni’ ve ‘yüksek güvenlikli’ hapishanelere nakledilmişti.
F TİPİ HAPİSHANELER NEDEN AÇILMIŞTI?
Ya düşünce değişikliği ya ölüm…
Emperyalizm teslim almak, istediği politikalarının önünde engel olmaktan çıkartmak istediği güçleri önce tecrit edip yalnızlaştırmakta, sonra terörizm demagojilerini de kullanarak imha’ya yöneltmektedir. Bu politikanın temelinde fiziki imhadan çok beyinlerin imha edilmesi, beyinlerin teslim alınması ön plandadır. “F Tipi Film” yazısını okumaya devam et

Gitmek: Benim Marlon ve Brandonum

İKİ DİL, İKİ ÜLKE, İKİ SINIR ARASINDA; KÜRT VE TÜRKÜN AŞKI
İstanbul’da yaşayan tiyatrocu Ayça ile Kuzey Irak’lı tiyatrocu Kürt Hama Ali, Türkiye’de çekilen bir film setinde tanışır ve âşık olurlar. Film çekimleri bittikten sonra Hama Ali Irak’a Ayça ise İstanbul’daki rutin yaşamına geri döner. Irak’ta savaşın patlamasıyla birbirlerine ulaşmaları adeta mucize halini alır. Ailesiyle, tiyatro çevresi ve kendisiyle mücadele eden Ayça, herkes Irak’tan kaçmaya çalışırken Hama Ali’ye ulaşmak için adeta tersine bir yolculuğa çıkar. İki sevgili savaşın acımasız şartlarında buluşabilecek midir?

İnsan haklarına vurgu yapan filmleriyle tanınan ödüllü yönetmen Hüseyin Karabey “Gitmek” adlı ilk uzun metraj filminde aşkı uğruna zorlu bir yolculuğa çıkmayı göze alan bir kadının hikâyesini anlatıyor. Filmin konusu, gerçek bir aşk öyküsüne dayanıyor. Filmde başrolleri paylaşanlarsa gerçek yaşamdaki kendi rollerini oynuyorlar. “Gitmek: Benim Marlon ve Brandonum” yazısını okumaya devam et