Afire – Kızıl Gökyüzü

Afire – Kızıl Gökyüzü

CHRISTIAN PETZOLD’UN GÜMÜŞ AYI ÖDÜLÜNE LAYIK GÖRÜLEN FİLMİ AFIRE; MUTLULUK, AŞK, KISKANÇLIK VE İLİŞKİLER ÜZERİNE DUYGU YÜKLÜ BİR HİKAYE ANLATIYOR.

Barbara, Transit ve Undine’nin yönetmeni Christian Petzold’un son filmi, dünya prömiyerini büyük ödüle layık görüldüğü 2023 Berlin Film Festivali’nin ana yarışmasında yaptı. Yönetmenin doğal elementleri konu alan üçlemesinin ikinci filmi olan Kızıl Gökyüzü, Baltık Denizi kıyısında, bir yanı orman, küçük bir tatil evinde geçiyor. Sıcak amansız bastırmışken haftalardır yağmur da yağmamıştır. İkisi eski ikisi yeni dört genç arkadaş bir araya gelir ve duygular, etraflarındaki kurak ormanlar gibi alev almaya başlar. Mutluluk, şehvet ve aşk, aynı zamanda kıskançlıklar, kırgınlıklar ve gerginlikler gün yüzüne çıkar. Çok geçmeden ormanın alevleri de eve ulaşacaktır.

“Afire – Kızıl Gökyüzü” yazısını okumaya devam et

Afire – Kızıl Gökyüzü

Afire – Kızıl Gökyüzü

CHRISTIAN PETZOLD’UN GÜMÜŞ AYI ÖDÜLÜNE LAYIK GÖRÜLEN FİLMİ AFIRE; MUTLULUK, AŞK, KISKANÇLIK VE İLİŞKİLER ÜZERİNE DUYGU YÜKLÜ BİR HİKAYE ANLATIYOR.

Barbara, Transit ve Undine’nin yönetmeni Christian Petzold’un son filmi, dünya prömiyerini büyük ödüle layık görüldüğü 2023 Berlin Film Festivali’nin ana yarışmasında yaptı. Yönetmenin doğal elementleri konu alan üçlemesinin ikinci filmi olan Kızıl Gökyüzü, Baltık Denizi kıyısında, bir yanı orman, küçük bir tatil evinde geçiyor. Sıcak amansız bastırmışken haftalardır yağmur da yağmamıştır. İkisi eski ikisi yeni dört genç arkadaş bir araya gelir ve duygular, etraflarındaki kurak ormanlar gibi alev almaya başlar. Mutluluk, şehvet ve aşk, aynı zamanda kıskançlıklar, kırgınlıklar ve gerginlikler gün yüzüne çıkar. Çok geçmeden ormanın alevleri de eve ulaşacaktır.

“Afire – Kızıl Gökyüzü” yazısını okumaya devam et

Asla Gözlerini Kaçırma – Never Look Away

Almanya’nın Oscar adayı seçilen ve Yabancı Dilde En İyi Film dalında Altın Küre adaylığı kazanan “ASLA GÖZLERİNİ KAÇIRMA / NEVER LOOK AWAY”, daha önce “Başkalarının Hayatı” ile Oscar kazanan yönetmen Florian Henckel von Donnersmarck’ın yıllardır beklenen geri dönüşü. 1930’ların Nazi Almanya’sında başlayan ve 30 yıllık bir döneme yayılan epik hikayesi, insanları karanlıktan sanatın gücünün çıkarabileceğini gözler önüne seriyor. Gerçek olaylardan esinlenen filmde, Kurt ve Ellie üniversitede tanışır tanışmaz birbirlerine aşık olurlar. Ellie’nin babası, Profesör Seeband kızının erkek arkadaş seçiminden memnun değildir ve bu illişkinin bitmesi için elinden geleni yapmaya hazırdır. Fakat bilmedikleri şey, Kurt ile Seeband’ın yaşamlarının zaten yıllar önce Profesör’ün işlediği korkunç bir suç nedeniyle bağlantılı olduğudur. Kurt, ne kadar sanatına odaklanmak istese de, Nazi rejimi altında geçen çocukluğunun ve komünizmin gölgesinde kalan gençliğinin yarattığı travmalardan kurtulmak kolay olmayacaktır.

“Asla Gözlerini Kaçırma – Never Look Away” yazısını okumaya devam et

Transit

TRANSİT

SİNOPSİS: Alman birlikleri hızla Paris’e yaklaşırken Alman göçmeni Georg tam zamanında Marsilya’ya atar kendini. Yanında Weidel adında bir yazarın evraklarını taşımaktadır. Meksika’ya kaçmak istemektedir. Ancak Marsilya’da gizemli Marie’ye âşık olur ve Georg için her şey değişir. Transit, Anna Seghers’in 1942 yılında Marsilya’da yazdığı aynı adlı romanından Christian Petzold tarafından uyarlanmıştır.

Yönetmen: Christian Petzold

Yapımcılar: Antonin Dedet, Florian Koerner von Gustorf
Senaryo: Christian Petzold
Görüntü Yönetmeni: Hans Fromm
Kurgu: Bettina Böhler “Transit” yazısını okumaya devam et

Frantz

Frantz

Konu: I. Dünya Savaşı’nın hemen ertesinde Almanya’nın küçük bir kasabasına gelen ve sürekli bir mezarı ziyaret eden gizemli genç Fransız (Pierre Niney), tüm kasaba halkının dikkatini çeker. Savaşta kaybettiği nişanlısının yasını tutan Anna (Paula Beer) ve ailesiyle tanışan bu genç, uzun zamandır tek başına taşımak zorunda kaldığı büyük sırrını açıklamak için buraya gelmiştir. Ancak kasabada yaşadıkları ve gördükleri, Anna ve ailesinin ona karşı gösterdiği ilgi kararını gözden geçirmesine neden olacaktır. “Frantz” yazısını okumaya devam et