Aksiyon ve Komedi GECE VE GÜNDÜZ’de

Oyuncu ve yönetmen görüşü

Aksiyon-komedi türündeki KNIGHT AND DAY / GECE VE GÜNDÜZ’de, gizli ajan rölünde Tom Cruise ve Cameron Diaz da onunla birlikte kendilerine tuzak kurduklarını iddia ettiği bir grup arasında kalan birini canlandırıyor. Dünyayı turlayarak süren maceraları, çakışan yollar, son dakika kaçışları, sahte kimlikler ve başdöndürücü romantik problemlerle bir labirent içinde sıkışıp kaldıklarını fark ederler. Güvenebilecekleri tek şey birbirleridir.

Twentieth Century Fox ve  Regency Enterprises sunar; bir Pink Machine / Todd Garner/ Tree/Line Film yapımı, yönetmen James Mangold (Walk The Line, 3:10 To Yuma), başrollerde Tom Cruise ve  Cameron Diaz ile  “Knight And Day / Gece ve Gündüz”. Diğer rollerde Peter Sarsgaard, Viola Davis, Jordi Mollà ve Paul Dano. Filmin senaryosu Patrick O’Neill’a ait. Yapımcılar Cathy Konrad, Steve Pink ve Todd Garner; yürütücü yapımcılar da Joe Roth, Arnon Milchan ve E. Bennett Walsh. 

Mangold film için, Walk the Line ve 3:10 To Yuma filmlerindeki ekibi ile çalışmaya devam ediyor – görüntü yönetmeni Phedon Papamichael, ASC, kurgu Michael McCusker, A.C.E., kostüm Arianne Phillips ve yapım amiri Andrew Menzies (Mangold ile sadece 3:10 to Yuma’da çalışmıştır)’den oluşan ekip aksiyonla komedinin birleştiği, heyecan ve endişe dolu anlarla bezenmiş Knight and Day/Gece ve Gündüz’ü hayata geçiriyorlar. Müzik, daha önce, The Bourne üçlemesi, “Mr. and Mrs. Smith” ve “The Italian Job”ın da müziklerini yapan John Powell’a ait.

Mesleğinde son hızla ilerleyen gizli ajan Roy Miller (Tom Cruise) June Havens’ (Cameron Diaz)ın sıradan hayatını dolambaçlı yollara saptıracaktır…June,  Kansas’tan bindiği uçakta yan koltuğunda oturan çekici ve gizemli Roy ile muahabbet etmeye başlar. Bir süre sonra her şey değişir. Uçak aniden bir mısır tarlasına iner ve ikiliden başka hayatta kalan kimse yoktur.

Yaşananlar nefes nefese devam ederken June dünyanın dört bir yanında takip edilmektedir – Boston’da yakalanmanın ucundan dönüp, Avusturya’da çatılardan atlayıp, Sevilla’da boğalardan kaçarken yanında hep muhtemelen dolandırıcı, değişken ama yadırganamaz bir cazibeye sahip gizli ajan Roy ile ölümcül bir maceraya atılırlar ve iki farklı dünyanın insanı olan ikili bir konuda uzlaşmak zorunda kalırlar: güven. Onlar için hiç bir şey artık eskisi gibi olmayacaktır; sıradışı gizli ajanımız kendini bir aşkta çözümlenirken bulurken, sıradan bir kadın olan June da hayal sınırlarını zorlayan olağandışı yeteneklerini keşfeder.

“Gece ve Gündüz’de bir filmde sevebileceğim her şey var.” diyor Tom Cruise. “Aksiyon, komedi ile yeni ve belirgin karakterlerin aşk hikayesinin birleşimiyle capcanlı  bir yapısı var. Roy ve June’un hikayesinde beni en çok etkileyen şey, başlarına gelen her şeyin aksiyon yelpazesinde gelişmesiydi. Cameron ve benim yaşadığımız çelişki ve aldığımız zevk şundan kaynaklanıyordu; tehlike ve çılgınlık dolu anların ortasında karakterimizi ortaya koymaya çalışırken,  Roy ve June’un birbirlerindeki iyiyi bulmaları ve bununla gelen mutlak romantik hissi vermek.”

Cameron Diaz projeye Cruise’dan önce dahil olmuştu ve karakterlerin karşılıklı etkileşimi ve romantizminden ve bu yolculuğa Cruise’la çıkıyor olmaktan etkilenmişti. “Filme yalnızca yüksek dozdaki aksiyonu için değil, zıt dünyaların insanı olan iki kişinin bulduğu ateşli aşka dair olan hikayesinden dolayı da dahil oldum” diyor Diaz. “Roy ve June’da öyle bir şey var ki, birbirlerinin enteresan ve beklenmedik yanlarını ortaya çıkarıyorlar, ben de bu yolda Tom ile ilerlemenin çok eğlenceli olacağını düşündüm.”

Yönetmen James Mangold’ın klasik türleri alıp yaratıcı ve heyecan dolu yaklaşım getirebilme gibi bir özelliği var ki Oscar®-ödüllü biyografi (Johnny Cash) filmi, Walk the Line ve eleştirmenlerce çok beğenilen 3:10 To Yuma’da bir Western filmde yarattığı atmosferde de bunu görüyoruz. Bu filmde de başka bir çıkış yapıyor ve dünya çapındaki aksiyon dolu bir serüveni, mizahla karışık bir romantizmle birleştirip, hızlı tonda kovalamacalar, çekişmeler va kaçışlarla sarmalayıp eğlenceli bir aşk hikayesine dönüştürüyor.

Çoğu aksiyon filminin aksine, Gece ve Gündüz bir çizgi roman veya TV dizisinden uyarlama değil; Patrick O’Neill’ın özgün senaryosu.  Mangold için bu klasiği yeniye dönüştürme şanslarından biriydi. “Gece ve Gündüz’ü Hollywood sinemasının klasik yolculuk, mizah, aşk ve macera yüklü filmlerinin güncellenmisi olarak tasarladık– fakat modern karakterler ve dinamik, etkileyici bir aksiyonla,”diyor. “Dramatik ve komedi filmleri çekmiş bir yönetmen olarak benim için önemli olan Gece ve Gündüz’ün bir James Bond filmine dönüşmesini engellemekti. Daha fantastik bir şey olsun istedik, Charade ya da ‘North by Northwest’ gibi mesela; modern aksiyon ama daha yumuşak bir film. İzleyiciyi dünya etrafında eğlenceli, komedi dolu ama karakterlerin gerçekçi durduğu ve oyuncuların da buna uyumlu duracağı bir yolculuğa çıkarmak istedik.”

“Tüm bunları başarmak için doğru insanlarla çalışmalıydık. Tom ve Cameron ile bunu başarabileceğimizi biliyordum. Tom’un son dönemde yer aldığı filmlerde özlediğim ve onu GECE VE GÜNDÜZ’de görmek istememi sağlayan şey Tom’u hem bir insanı canlandırıp hem de komik yönüyle görecek olmamız oldu. Roy Miller hayatta istediği her şeyi öngörebilen bir karakter ve bu karakter için Tom ile çalışacak olmamız beni çok heyecanlnadırdı. Ardından da Cameron Diaz,  June Havens rolünde Roy’un dünyasına giriyor, ve ona daha önce hiç yapmadığı şeyler yaptırıyor, hayatında hissetmediği duygulara sürüklüyor.”

Projenin kilit isimlerinden biri de Mangold’ın uzun süredir film yapımı sürecinde partneri ve aynı zamanda karısı da olan yapımcı Cathy Konrad; aralarında bir bağ gibi gelişen ifade biçimler yaratıcı  ve telepatik bir hal almış. Konrad, GECE VE GÜNDÜZ’ün hikayesinin orjinalliğinden çok etkilenmiş. “Süperkahraman gibi şeylerin olmadığı bu tarzda taze bir hikaye bulmak oldukça zor.” diyor Konrad.  “Bizi etkileyen yanı filmin aksiyondan da öte iki ana akrakter üzerine kurulmuş olması. Bugüne kadarki tüm çalışmalarımızda olan bir şeyi yansıtıyor; her iyi hikayenin ardında mükemmel insanlar olması.”
Mangold bilinen bir tür üzerinde oynamalar yapmanın zorluklarını da şöyle dile getiriyor; “Ajan filmlerinin–Bond filmleri, Bourne filnleri, Mission: Impossible gibi – bıraktığı mirasın ve ikinogorafik halinin farkındaydık ve her zaman için bunu alaşağı edip yeni yollarla yaklaşmanın yollarını aradık. GECE VE GÜNDÜZ  bir parodi değil.  Seyirciye tamamen gerçek görünecek ama bir o kadar da komik bir dünya yaratmaya çabaladık.”

Mangold, ajan filmleri çizgisini, komedi ve romantizm ekleyerek değiştiriyor. Karakterleri kaygan bir zemine kaydırıyor ki durmak istediği de tam bu nokta. “Filmin yöneltiği komik sorulardan biri: uçakları indirip, dünyayı kurtarabilecek bir ajan dahi olsan…bir ilişkinin üstesinden gelebiliyor musun? Elinizde birbirine tamamen zıt mükemmel iki karakter var – uzakalara gitmenin hayaliyle yaşayan ama buna hiç cesaret edemeyen bir kadınla, neredeyse tüm dünyayı gezmiş fakat aşka hiç fırsat vermemiş bir adam. Karşılaştıkları andan itibaren zıt kutupların çekimi misali kapılıyorlar.”

Bir yanıt yazın