Sümela’nın Şifresi: Temel

SÜMELA’NIN ŞİFRESİ-TEMEL

Başlıca rollerinde Alper Kul, Aslıhan Güner, Ruhi Sarı, Salih Kalyon, Tarık Ünlüoğlu, Zafer Ergin, Altan Erkekli, Necip Memili, Ali Düşenkalkar ve İsmail Hakkı’nın yer aldığı Sümela’nın Şifresi-Temel filminin gala gecesi filmin çekildiği Trabzon’da gerçekleşecek.

Türkiye’de herkesin yakından tanıdığı, Karadeniz halk kahramanı ‘Temel’ ilk kez bir sinema filminde izleyicisiyle tanışıyor. Pek çok Karadenizli’nin yaşadığı komik olayları tek bir kahramanın bünyesinde toplayan Sümela’nın Şifresi-Temel, 16 Aralık’ta  beyazperdede sinema izleyicisiyle buluşacak.

KONU: Temel, Trabzon’un en zengin ailesi Yücesoyların kızı Zuhal’e tek taraflı ve tutkulu bir aşk beslemektedir. Babası İmam Necati tarafından sürekli ‘bir baltaya sap olamamakla’ eleştirilen Temel, arkadaşlarının da gazıyla Zuhal’i, babası Hıdır’dan istemeye kalkar. Hıdır Yücesoy, yol yordam bilmez gariban Temel’e çok sinirlenir ve acı gerçeği suratına çarpar; “Sen fakir bir adamsın, senin neyine zengin kız?” “Sümela’nın Şifresi: Temel” yazısını okumaya devam et

Pus

Pus

Berlin Film Festivali’nde yenilikçi sinemanın sergilendiği Forum Bölümü’ne seçilen film PUS’un yönetmenliği ve senaryosu “Hiçbiryerde”nin yönetmeni Tayfun Pirselimoğlu’na ait. Başrollerini Ruhi Sarı, Nurcan Ülger ve Mehmet Avcı’nın üstlendiği Pus, İstanbul’un varoşlarında, Altınşehir’de geçen karanlık bir hikayeyi
anlatıyor. Kaçak DVD işinde çalışan, huzursuz bir gencin eline tesadüfen geçen bir resim ve tabancayla sürüklendiği tuhaf bir olayı anlatan filmin senaryosu da Pirselimoğlu’na ait.

Konu:

Bir korsan dvd atölyesinde çalışan Reşat takıntılı ruh haline sahip bir gençtir. Altınşehir’de sefil bir binada hastalıktan muzdarip yaşlı annesiyle yaşamaktadır. Tuhaf bir kimliktir Reşat; insanlarla ilişki kurmakta güçlük çekmektedir; birlikte çalıştığı gençlerle bile sıkıntılı bir ilişkisi vardır. Evinin olduğu binada Reşat’ın ilgi duyduğu ama açılmaya asla cesaret bulamadığı bir kız yaşamaktadır. Onunla ara sıra karşılaşır ama gizli tuttuğu duygularını iletmeye hiçbir zaman teşebbüs edemez. Sıkıntılı ve sıkıcı hayatının yeknesaklığını bozan, neredeyse bir takıntı izlenimi bırakan ufak tefek hırsızlıkları vardır Reşat’ın. “Pus” yazısını okumaya devam et