Şans Tanrıçası – La Dea Fortuna

Bir FERZAN ÖZPETEK Filmi

“ŞANS TANRIÇASI”

“Benden izler taşıyor… Hayatımın iki çocukla nasıl olacağını hayal ettim.”
Ferzan Özpetek, senaryosunu abisinin ölümünün ardından yazdığını ve kendi hayatından izler taşıdığını belirttiği filminde; zamanla değişen uzun soluklu ilişkileri konu aldığını söylüyor.
Usta yönetmen, İtalya’da yapılan basın toplantısında; “abim o dönem hastaydı. Kısa bir süre önce onu kaybettik. Yengem bana telefonda, ‘bana da bir şey olursa, bizim çocuklarla sen ilgilenir misin?’ diye sordu. ‘İtalya’ya gelirler sizinle beraber yaşarlar’ demesiyle her şey başladı. Nasıl davranırız, nasıl büyütürüz iki çocuğu diye hikayeyi kurguladım” dedi.
İsmini Roma’ya yakın bir kasabada bulunan Palestrina Tapınağı’ndan alan “Şans Tanrıçası”, gözyaşı ve kahkahanın birbirine karıştığı, seyirciyi kalbinden vuran bir Ferzan Özpetek filmi…

“Şans Tanrıçası – La Dea Fortuna” yazısını okumaya devam et

Cebimdeki Yabancı

CEBİMDEKİ YABANCI

Konu:
1- Film, başta cep telefonu olmak üzere insan hayatını ele geçiren teknolojinin, kadın – erkek ilişkileri üzerindeki etkisini çarpıcı bir dille anlatıyor. Bir akşam yemeğinde bir araya gelen yedi dostun maskelerinin ardındaki hayatlarını ve cep telefonlarını ortaya koymaları sonucu yaşananları gözler önüne seriyor.
2- Yedi eski arkadaş akşam yemeğinde bir araya gelir ve yemek boyunca bir oyun oynamaya karar verir. Herkes telefonlarını masaya koyacak, telefona gelen her mesaj ve bildirim yüksek sesle okunacaktır. Zaman ilerledikçe yeni sırlar ortaya çıkar, ilişki dengeleri altüst olur. Cebimdeki Yabancı’da çok yakın dostlar, aslında mükemmel yabancılar olduklarını keşfeder. “Cebimdeki Yabancı” yazısını okumaya devam et

Anayurt Oteli

TÜRK SİNEMASININ EN ÖNEMLİ ESERLERİNDEN ANAYURT OTELİ RESTORE EDİLMİŞ SANSÜRSÜZ KOPYASI 2 HAZİRAN’DA BAŞKA SİNEMA’DA!

Başrollerini Macit Koper, Serra Yılmaz, Orhan Çağman ve Şahika Tekand’ın paylaştığı; Osman Alyanak, Kemal İnci, Cengiz Sezici, Songül Ülkü, Ülkü Ülker, Yaşar Güner, Arslan Kaçar, Osman Çağlar ve Orhan Başaran’ın da rol aldığı, yapımcılığını Sadık Deveci’nin üstlendiği filmin müziklerini Attila Özdemiroğlu besteledi. “Anayurt Oteli” yalnızlıktan kurtulamayan otel müdürü Zebercet üzerine bir psikolojik gerilim öyküsü gibi görünse de özünde Ömer Kavur’un rüyalar, simgeler, nesneler ve eylemlerin gizli anlamları aracılığıyla, zamanın geçişini anlattığı filmidir. “Anayurt Oteli” yazısını okumaya devam et

Toz Bezi

TOZ BEZİ

İki gündelikçi kadın, temizliğe gittikleri evlerdeki insanlarla kurdukları ilişki, gündelik çatışmalar, kendi arkadaşlık-kardeşlikleri ve bu yakın arkadaşlığın hiyerarşisi, hayata tutunma çabası, kadınlık, annelik, temizlik ve yoksulluk… Nesrin ve Hatun şehrin yoksulluğu ve zenginliği arasındaki bir vagonda gelip giderken, hayatı anlamaya ve kendilerine gidecek yollar bulmaya çalışırlar. Hatun temizliğe gittiği mahallede bir ev almak için para biriktirmeye çalışırken, Nesrin önce onu terk eden kocasının yokluğuyla, kendi yalnızlığıyla yüzleşir, ardından da 5 yaşındaki kızıyla hayata tutunmanın yollarını arar. Yolları birbirine benzemez ama yoldaşlık bakidir. İki kadın birbirine benzemez hayallerle tutunmaya çalışırlar. “Toz Bezi” yazısını okumaya devam et

Toz Bezi

Toz Bezi

İki gündelikçi kadın, temizliğe gittikleri evlerdeki insanlarla kurdukları ilişki, gündelik çatışmalar, kendi arkadaşlık-kardeşlikleri ve bu yakın arkadaşlığın hiyerarşisi, hayata tutunma çabası, kadınlık, annelik, temizlik ve yoksulluk…
Nesrin ve Hatun şehrin yoksulluğu ve zenginliği arasındaki bir vagonda gelip giderken, hayatı anlamaya ve kendilerine gidecek yollar bulmaya çalışırlar. Hatun temizliğe gittiği mahallede bir ev almak için para biriktirmeye çalışırken, Nesrin önce onu terk eden kocasının yokluğuyla, kendi yalnızlığıyla yüzleşir, ardından da 5 yaşındaki kızıyla hayata tutunmanın yollarını arar. “Toz Bezi” yazısını okumaya devam et