Yurt – Dormitory

YURT – DORMITORY

90’lı yılların sonu Türkiye’sinin siyasi kutuplaşmaNehir Tuna, Doğa Karakaş, Can Bartu Arslan, Ozan Çelik, Tansu Biçer,i atmosferinde geçen “YURT”, 14 yaşındaki lise hazırlık öğrencisi Ahmet’in yaşadıklarına odaklanıyor. Yakın zamanda kendini İslam’a adamış babasının zoruyla, erkeklerin kaldığı bir dini yurda yerleştirilen Ahmet, alıştığı sıcak aile ortamından koparılmanın çaresizliğini yaşar. Bir yandan babasının beklentilerini karşılamanın ağırlığı altında ezilirken, bir yandan da okul ve yurt arasındaki ikili hayatında izolasyon ve baskılarla karşılaşır. Aidiyet duygusunu hepten yitiren Ahmet’in tek sığınağı ise, yurdun tecrübeli öğrencisi Hakan olur ve birlikte kuralları çiğnedikleri bu genç adamın yarattığı heyecan ve özgürlük onu ilk kez kendi seçimlerini yapacağı bir yola sürükler.

“Yurt – Dormitory” yazısını okumaya devam et

Anadolu Leoparı

Anadolu Leoparı

Emre Kayiş’in yönetmenliğini üstlendiği Anadolu Leoparı, yirmi iki yıldır Ankara hayvanat bahçesinin müdürü olan Fikret’in (Uğur Polat), hikayesini ekranlara taşıyor. Film aynı zamanda Türkiye’nin yakın tarihine de ışık tutuyor.

Özet : Yirmi iki yıldır Ankara hayvanat bahçesinin müdürü olan Fikret (Uğur Polat), yalnız başına yaşamaktadır. En büyük derdi de Türkiye şehirlerindeki yenileşme ve özelleştirme dalgasıdır. Fikret, yıllardır hayvanat bahçesinde müdürlük yapan bir adamdır. Türkiye’de özelleştirmelerden rahatsız olan Fikret, hayvanat bahçesinin kapanma durumuyla karşı karşıyadır. Hayvanat bahçesinin kapatılıp, Araplara satılıp yerine eğlence parkı yapılması planlanmaktadır. Ancak bunun gerçekleşmesini engelleyen şey ise koruma altında olan ihtiyar bir Anadolu leoparının halen hayatta olmasıdır. Hayvanat bahçesinin kapanabilmesi için leoparın başka bir hayvanat bahçesine taşınması gerekmektedir. Fikret ve içine kapanık bir kadın olan yardımcısı bu değişime karşı mücadele eder.

“Anadolu Leoparı” yazısını okumaya devam et

Yol Kenarı

Yol Kenarı

Konu: Fırtınalı deniz ile gür ormanlar arasına sıkışıp kalmış bir kasabaya kıyamet, korkutucu işaretleriyle yaklaşmaktadır. Çözümlenemeyen ölümler ve gizemli doğa olayları, Deccal’ın gelişinin işaretidir. Genç bir adam, cinnetin eşiğindeki kasabaya gelir ve kasabanın kahvesinde çalışmaya başlar. Genç adamın tutulduğu hemşire bir gün, adamın sırtındaki lekeyi görür. Dedikodu hızla yayılır ve kasabadakiler genç adamın Mehdi olduğuna inanmaya başlar.

Yönetmen: Tayfun Pirselimoğlu
Senaryo: Tayfun Pirselimoğlu
Görüntü Yönetmeni: Andreas Sinanos “Yol Kenarı” yazısını okumaya devam et

Toz Ruhu

TOZ RUHU

Metin, İstanbul’da yaşayan bir erkek gündelikçidir. Kendi halinde, mutlu bir dünyası vardır. Arabesk müzik tutkunudur, şarkılar besteler. Metin’in küçük dünyası ilk olarak İstanbul’a asker olarak gelen yeğeni Ümit’in ziyaretiyle değişir. Ama dünyasının asıl sarsılışı müşterisi Suzan Hanım’ın evinde birlikte çalıştıkları Neslihan’ın evine gelmesiyle olur. En nihayetinde Metin’in hayatına giren iki kişi de kendi yollarına doğru giderler. Metin yine küçük dünyasında, yalnızlığıyla başbaşa kalır. Bu sırada Metin’in hayatında ilginç bir gelişme olur, İstiklal Caddesi’ndeki kabininde şarkı söylediği televizyon programı onu konuk olarak çağırır. “Toz Ruhu” yazısını okumaya devam et

Neden Tarkovski Olamıyorum?

    ÖDÜLLÜ FİLM “NEDEN TARKOVSKİ OLAMIYORUM” VİZYONDA

“ İlkelerine bir kez olsun ihanet eden insan, hayat ile olan saf ilişkisini yitirir”

Murat Düzgünoğlu’nun yönetmenliğini yaptığı “Neden Tarkovski Olamıyorum” sinema filmi 23 Ocak’ta vizyona giriyor.

Yeni yılın ilk günlerinde Başka Sinema salonlarında vizyona girecek olan Neden Tarkovski Olamıyorum büyük hayalleri olan ve hayatını televizyona ucuz türkü filmleri çekerek sürdüren 35 yaşındaki bir yönetmenin, Bahadır’ın traji-komik hikayesini anlatıyor. Tansu Biçer’in başrolde seyirci karşısına çıktığı filmde Menderes Samancılar, Esra Kızıldoğan ve Vuslat Saraçoğlu da oyuncu kadrosunda yer alıyor. Sinema tarihinin en güçlü isimlerinden Rus yönetmen Andrey Tarkovski’nin sanatına öykünen ve bir gün onun gibi filmler çekebileceğine inanan Bahadır’ın hayalleri ve hayatın gerçekleri arasında kalmışlığını özgün bir üslupla beyaz perdeye yansıtan filmin senaryosu Murat Düzgünoğlu ve Şebnem Vitrinel’e ait. Görüntü yönetmeliğini ise Serdar Güz üstleniyor. “Neden Tarkovski Olamıyorum?” yazısını okumaya devam et